در مدارس آینده سازان دانش آموزان چگونگی زندگی کردن در جامعه را یاد می گیرند و متکی به خود باشند.

در مدارس آینده سازان دانش آموزان برقراری ارتباط صمیمانه و موثر با والدین و بهره مندی خانواده ها از نظر ما در زمینه آموزشی و فرهنگی در مدرسه حضور جدی و تاثیر گذاری دارند و مشارکت در این مدرسه چند بعدی است . هم در تصمیم گیری  و هم در اجرای برنامه ها نقش موثری دارند.

آینده سازان - جشن پایان سال تحصیلی

در مدارس آینده سازان ، اولیا این مدرسه در محیط آموزشی کلاس شرکت می کنند و به عضویت خانواده بزرگ آینده سازان در می آیند .

محیطی ایمن و جذاب برای دانش آموز

در مدارس آینده سازان دانش آموزان در محیطی ایمن و صمیمی به تحصیل می پردازند همچنین با دانش آموزان به صورت محترمانه و متناسب با شخصیت و شان آن ها برخورد می شود.

آینده سازان - مراسم شب اربعین حسینی

توجه به استعداد دانش آموزان

در مدارس آینده سازان به استعداد دانش آموزان توجه ویژه ای می شود و بستری مناسب برای رشد مهارت های درسی او فراهم می شود .

دانش آموزان دارای هویت و شخصیت مستقل هستند

دانش آموزان در این مدارس یاد میگیرند که بدانند چه ویژگی هایی دارند و خود را ارتقا دهند و همچنین آن ها را در رشد و  اصلاح کمک و یاری می کند . هر دانش آموز خودش است و با خودش مقایسه می شود و با خودش مسابقه می شود .

مشارکت همه دانش آموزان در امورات مدرسه

 در مدارس آینده سازان همه دانش آموزان در اداره مدرسه سهیم هستند. در این مدرسه کار های زیادی با توجه به توان دانش آموزان بر عهده آن ها گذاشته می شود و دانش آموزان یاد می گیرند که مسئولیت های محوله را به خوبی انجام دهند.

مهمترین ویژگی های مدرسه:

1.توجه به مهارت های شهروندی

در این مدرسه تربیت مهارت شهروندی چون مشارکت پذیری، مسئولیت پذیری ،انضباط ، صداقت ، محبت وهمدلی و قانون پذیری جزیی از آموزش های این مجموعه است .

تاکید بر پرورش و بازی به منظور تقویت جسم و روان دانش آموزان .

آینده سازان - برگزیدگان مسابقات قرآنی

2.آموختن برای زندگی

مدرسه خود زندگی است نه آماده شدن برای زندگی .

یادگیری باید با توجه به علایق و رغبت ها و تفاوت های فردی دانش آموز انجام شود .

روش تدریس بر فعالیت دانش آموز مبتنی است .

معلم مدیریت کلاس را ندارد و بلکه راهنما و هدایت کننده است . معلم مشاور و راهنما دانش آموزان است و فرصت را برای آن ها فراهم می کند تا دانش آموزان اقدام به فعایت کند .

توجه به تفاوت های فردی همکاری و مشارکت جایگزین رقابت می شود.